ماشین‌های طرفشویی امروزه از پرکاربردترین وسایل الکتریکی در هر خانه‌ای هستند که در صورت بروز هر مشکلی در عملکردشان باید اقدام به رفع آن کرد. از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران ظرفشویی با آن مواجه می‌شوند می‌توان به باقی ماندن آب و کف در ظرفشویی، خاموش شدن ظرفشویی حین کار و تمیز شسته نشدن ظروف اشاره کرد‌. این مشکلات را می‌توان با تماس با نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی برطرف کرد.

تعیرات ماشین ظرفشویی

اهمیت تعمیرات به موقع ماشین ظرفشویی به صورت اصولی

در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در عملکرد ماشین ظرفشویی مانند خاموش شدن ناگهانی یا تمیز نشدن ظروف مانند قبل بهتر است در اولین فرصت اقدام به عیب‌یابی و رفع مشکل کنید. از آنجایی که تعمیرات لوازم خانگی امری مهم و نیازمند تجربه و تخصص است؛ توصیه می‌شود در صورت نداشتن آگاهی در مورد چگونگی عملکرد هر قطعه، تعمیر و تعویض آن را به تکنسین‌های مجرب مستر تعمیراتی بسپارید.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی و برطرف کردن آن ها

شایع‌ترین نشکلاتی که ممکن است ماشین ظرفشویی‌های برندهای مختلف دچار آن شوند به شرح زیر هستند:

باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی

باقی ماندن آب در کف ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند. چیدن نادرست ظروف، مسدود بودن دریچه تخلیه و گرفتگی سیفون سینک، تعدادی از عواملی هستند که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. دیگر دلایلی که باعث باقی ماندن آب می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • مسدود شدن مدخل تخلیه
  • چیدن نادرست ظروف
  • تمیز نبودن فیلتر
  • مسدود بودن دریچه تخلیه
  • خرابی پمپ
  • گرفتگی سیفون سینک

 

تعمیرات ماشین ظرفشویی

اگر دلیل ایجاد این مشکل مسدود شدن مدخل تخلیه باشد، بهتر است خرده غذاهایی که در این مدخل جمع شده را تمیز کنید. همچنین با چیدن صحیح طروف، به صورتی که در دفترچه راهنما نوشته شده، می‌توان این مشکل را حل کرد. با تمیز کردن دریچه یا پمپ تخلیه هم می‌توان از جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی جلوگیری کرد.

ماندن کف در ماشین ظرفشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از باز کردن درب ظرفشویی، کف‌های زیادی در کف آن ببینید. با اطلاع از دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند می‌توانید اقدام به تعمیرات ماشین ظرفشویی کنید. تعدادی از عوامل موثر بر جمع شدن کف در این دستگاه عبارتند از:

  • استفاده از شوینده نامناسب
  • خرابی دریچه ورودی آب
  • تنظیم نبودن برنامه انتخابی با میزان مایع
  • خراب بودن پمپ گردش آب

برای حل این مشکل بهتر است ابتدا نوع شوینده خود را بررسی کنید. شوینده‌های بی‌کیفیت و تقلبی هم باعث کاهش طول عمر دستگاه شده و هم باعث می‌شوند کف در ماشین ظرفشویی جمع شود. همچنین خرابی دریچه ورودی هم می‌تواند باعث این مشکل شود. برای رفع این مورد بهتر است اقدام به تعویض دریچه آب کنید. علاوه بر این باید برنامه شستشویی که انتخاب می‌کنید با میزان شوینده‌ای که داخل دستگاه می‌ریزید، هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر هنگام انتخاب برنامه شستشوی سریع مایع زیادی داخل دستگاه بریزید، بعدا با کف‌های زیادی مواجه خواهید شد.

از دیگر مواردی که هنگام تعمیرات ماشین ظرفشویی در صورت باقی ماندن کف باید در نظر داشته باشید، احتمال خرابی پمپ گردش آب است. اگر این پمپ خراب شود آب به مقدار مناسب وارد مخزن نشده و کف زیادی باقی می‌ماند. با برطرف کردن مشکل پمپ گردش آب می‌توان از ایجاد این عارضه جلوگیری کرد.

خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

از دیگر مشکلاتی که کاربران را نگران کرده و نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی را به آن‌ها یادآوری می‌کند، خاموش شدن دستگاه حین کار است. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است از یک تکنسین ماهر جهت عیب‌یابی و رفع آن کمک بگیرید. تعدادی از دلایل بروز این مشکل عبارتند از:

  • قطع جریان برق
  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی محافظ برق
  • خرابی میکروسوئیچ
  • خراب شدن فیوز حرارتی

برای رفع مشکل خاموش شدن دستگاه حین کار ابتدا باید به عیب‌یابی پرداخت. به عنوان مثال اگر این مشکل به دلیل قطعی برق باشد، باید تا وصل شدن برق صبر کرد یا فیوز را بررسی کرد. همچنین خرابی میکروسوییچ‌ها که باز یا بسته بودن درب ظرفشویی را احساس می‌کنند، هم منجر به این مشکل می‌شود. با تعویض میکروسوییچ‌ها هم می‌توان این مشکل را حل کرد.

تعمیرات ماشین ظرفشویی با مستر تعمییراتی

از دیگر مواردی که حین تعمیرات ماشین ظرفشویی در صورت خاموشی ناگهانی باید به آن توجه کرد، عملکرد صحیح فیوز حرارتی است. فیوز حرارتی هنگام بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه، جریان موتور و برد را متوقف می‌کند تا ظرفشویی خاموش شود. اگر فیوز خراب شود، ممکن است گاه و بی‌گاه این خاموشی حین کار ظرفشویی اتفاق بیفتد. با تعویض فیوز حرارتی می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد.

خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی

برای رفع برخی از خرابی‌های ماشین‌های ظرفشویی مانند خاموش شدن ناگهانی حین کار کردن توصیه می‌شود از تکنسین‌های ماهر برای تعمیرات ماشین ظرفشویی کمک بگیرید. همچنین برخی از این مشکلات را مانند شسته نشدن صحیح و تمیز ظروف را می‌توان تنها با تعویض مواد شوینده یا پر کردن مخزن جلادهنده می‌توان برطرف کرد. مستر تعمیراتی مجموعه‌ای متشکل از تکنسین‌های ماهر و مجرب در زمینه تعمیرات لوازم آشپزخانه و تعمیرات لوازم خانگی است و می‌توانید در صورت مشاهده هر مشکلی در عملکرد دستگاه خود با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید سال‌های طولانی از دستگاه ماشین ظرفشویی خود بدون نیاز به تعمیرات استفاده کنید، بهتر است هر 3 ماه دستگاه را سرویس نمایید. حین سرویس تکنسین‌ها قطعات را بررسی کرده و عملکرد آن‌ها را چک می‌کنند. با اطلاع از رایج‌ترین مشکلات و منشا آن‌ها، بهتر می‌توانید اقدام به تعمیر دستگاه کنید. پیشنهاد می‌شود در صورت مشاهده هرگونه نقصی در دستگاه، با مرکز خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی ارتباط برقرار کنید تا از تعمیر درست و به موقع دستگاه خود مطمئن شوید. بدین ترتیب هزینه کمتر و اطمینان خاطر بیشتری را خواهید داشت. شما می‌توانید پس از مشاهده مختل شدن عملکرد دستگاه ماشین ظرفشویی خود، با مستر تعمیراتی ارتباط برقرار نمایید تا تکنسین‌های ماهر مجموعه به رفع مشکل دستگاه شما کمک کنند.

مستر تعمیراتی همیار همیشگی لوازم آشپزخانه شما