یخچال فریزر نیز مانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی هرازگاهی دچار مشکلاتی می‌شود. قبل از اقدام برای تعمیرات یخچال فریزر لازم است تا به عیب‌یابی دقیق آن بپردازید؛ سپس می‌توانید قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کرده و مشکل یخچال فریزر را برطرف نمایید. نشتی آب، چشمک زدن و روشن نشدن این دستگاه‌ از مشکلات رایجی هستند که در صورت تعمیر از بین خواهند رفت. با برقراری ارتباط با نمایندگی‌هایی که خدمات تعمیرات یخچال خانگی را ارائه می‌دهند، می‌توانید این مشکلات را برطرف سازید.

تعمیرات یخچال فریزر با مستر تعمیراتی

خرابی یخچال فریزر

یخچال فریزر از پرمصرف‌ترین و ضروری‌ترین دستگاه‌های الکتریکی هر منزلی است که در صورت خرابی می‌بایست به تعمیر آن پرداخت. امروزه برندهای متنوعی یخچال فیریزرهای مختلف و باکیفیتی را تولید و روانه بازار کرده‌اند؛ اما خرابی آن‌ها به‌مرور زمان یا درپی استفاده نادرست امری ناگزیر است. در صورتی که شاهد عملکرد غیرعادی مانند برفک زدن، خطا دادن، تولید صدای زیاد، از کار افتادن یخچال فریزر، نشتی آب، خنک نکردن و… بوده‌اید، بهتر است که هرچه سریع‌تر از یک نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر کمک بگیرید. سهل‌انگاری در این امر منجر به فاسد شدن مواد غذایی و بروز مشکلات بیشتر خواهد شد.

عیب یابی یخچال فریزر

عیب‌یابی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامی است که می‌بایست در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این دستگاه به انجام آن پرداخت. عیب‌یابی به معنای یافتن منشا مشکل یخچال فریزر است و با این روش به‌صورت اصولی می‌توان تعمیر قطعه‌ معیوب را آغاز کرد. از آنجایی که تعمیرات یخچال و  فریزر امری تخصصی بوده، توصیه می‌شود که  تعمیر آن را به افرادی ماهر و مجرب در این زمینه بسپارید.

برفک زدن یخچال فریزر

برفک زدن یخچال فریزر یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. از دلایل این مشکل می‌توان به تداخل هوای گرم بیرون و هوای سرد داخل یخچال اشاره کرد. این برفک‌ها در ابتدا به‌صورت شکننده و ضعیف قابل مشاهده هستند؛ اما به‌مرورزمان به‌شکل یخ درمی‌آیند که به آن برفک می‌گویند. برفک زدن یخچال می‌تواند بنابر دلایلی چون خرابی ترموستات، محل نامناسب یخچال فریزر، خرابی لاستیک دور درب و… اتفاق بیفتد که در هنگام تعمیرات یخچال فریزر می‌توان به تعویض یا تعمیر آن‌ها پرداخت.

تعمیرات یخچال فریزر

تعمیر برفک یخچال فریزر

در صورتی که مشکل یخچال مربوط به خرابی ترموستات باشد، نیاز است در وهله اول به تعویض آن بپردازید. این قطعه میزان سردی و گرمی داخل یخچل فریزر را تنظیم می‌کند و خرابی آن می‌تواند منجر به ایجاد برفک شود. گاهی اوقات نیز قرارگیری یخچال در محل گرم و مرطوب سبب ایجاد این مشکل خواهد شد که با جابه‌جایی آن می‌توان از بروز مجدد برفک جلوگیری کرد. همچنین در صورت فرسودگی یا شل‌شدگی لاستیک دور درب، هوای گرم به داخل نفوذ کرده و برفک ایجاد می‌شود که در هنگام مشاهده آن می‌بایست در هنگام تعمیرات یخچال فریزر لاستیک را نیز تعویض نمود. برفک زدن یخچال فریزر که به دلایل متعددی رخ دهد، تنها با عیب‌یابی صحیح توسط کارشناسان ماهر به‌راحتی قابل برطرف شدن است.

برای تعمیر یا تغییر رنگ یخچال فریزر خود با ما در تماس باشید

روشن نشدن یخچال فریزر

روشن نشدن یخچال فریزر از دیگر مشکلاتی است که کاربران با آن مواجهه می‌شوند و می‌تواند به دو دلیل شایع خرابی برد و موتور اتفاق بیفتد؛ اما ممکن است این مشکل به دلایل دیگری نیز ایجاد شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشکل در تامین برق یخچال

خرابی رله استارت

خرابی ترموستات

خرابی برد

خرابی موتور

تعمیر روشن نشدن یخچال فریزر

در صورتی که در تامین برق یخچال مشکلی به‌وجود آمده باشد، در وهله اول می‌بایست برای بررسی پریزر برق، کابل یا سیم برق یخچال و کنتور برق اقدام کرد. در صورت سالم بودن پریزر و کابل برق، احتمالاً مشکل از برد دستگاه یا ایراد در سیم‌کشی است. برد مهم‌ترین قطعه موجود در یخچال فریزر بوده که کنترل تمام عملکردها را برعهده دارد. اگر در هنگام تعمیرات یخچال فریزر توسط تکنسین ماهر این موضوع اعلام شده که آی سی برد سوخته، می‌بایست آن را تعویض نمایید. خرابی موتور از دیگر دلایل رایج در بروز این مشکل است که با تعویض آن می‌توان درصدد حل این مشکل برآمد.

تعمیرات یخچال و ساید بای ساید با مستر تعمیراتی

نشتی آب یخچال فریزر

نشتی آب از دلایلی است که به شما گوشزد می‌کند می‌بایست در اسرع وقت برای انجام تعمیرات اقدام نمایید. لازم به ذکر است که نباید نسبت به این مشکل بی‌توجه بوده و تعمیر آن را به زمان دیگری موکول کنید. از جمله عواملی که باعث بروز نشتی آب می‌شوند می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خرابی لاستیک دور درب
  • انسداد لوله تخلیه دستگاه
  • خرابی یخساز یا آبسردکن
  • یخ زدن اواپراتور
  • شکستن سینی تخلیه یخچال

تعمیر نشتی آب یخچال فریزر

شل‌شدگی لاستیک باعث نشتی آب می‌شود. برای رفع این مشکل باید لاستیک دور درب که سبب میعان داخل یخچال و نشتی آب می‌گردد را تعویض نمایید. همچنین با رفع انسداد لوله تخلیه دستگاه و پاکسازی آن در هنگام انجام تعمیرات یخچال فریزر نیز می‌توان این مشکل را برطرف ساخت؛ این لوله به‌دلیل تجمع رسوبات و یخ‌زدگی مسدود می‌شود. از دیگر راه‌های رفع این مشکل می‌توان به برطرف کردن ترک‌خوردگی یا پارگی یخ‌ساز و آبسردکن اشاره کرد.

نشتی آب یخچال و تعمیر آن

چشمک زدن یخچال فریزر

چشمک زدن در یخچال فریزرهای جدید، خبر از وجود مشکلی می‌دهد. این یخچال‌ها از یک صفحه نمایش تشکیل شده‌اند که تمامی خطاها روی آن قابل مشاهده هستند. با مشاهده چشمک زدن نیز می‌توانید خطای مربوطه را روی این صفحه مشاهده نمایید و به عیب‌یابی بپردازید. از جمله عواملی که سبب بروز این مشکل می‌گردند عبارتند از:

عدم تنطیمات دمای یخچال

خرابی ترموستات

ایراد در برد الکترونیکی

خرابی سنسور محیطی یا ترموستات

خرابی فن

مشکل در یخ‌ساز

تعمیر چشمک زدن یخچال فریزر

جهت برطرف ساختن عدم امکان ایجاد تنظیمات دمای یخچال که به معنای عدم تطابق دمای تنظیم شده روی یخچال با دمای واقعی داخل آن است، می‌‌توان به دفترچه راهنما مراجعه کرد. دمای مناسب یخچال بین ۲ الی ۵ درجه و دمای مناسب فریزر بین 18- الی 19- درجه سانتی‌گراد است. خرابی سنسور و کمپرسور نیز می‌توانند دلیلی برای چشمک زدن باشند. در نتیجه در حین انجام تعمیرات یخچال فریزر ممکن است به تعویض سنسور و کمپرسور نیز نیاز شود‌. همچنین برای برطرف کردن این مشکل ممکن است برد نیز نیاز به تعویض داشته باشد. از آنجایی که تعویض برد امری تخصصی بوده توصیه می‌شود که در صورت عدم داشتن تجربه در این خصوص، از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

سخن پایانی

برفک زدن، روشن نشدن یخچال فریزر، چشمک زدن و نشتی آب از جمله مشکلاتی هستند که در صورت مشاهده آن‌ها می‌بایست در اسرع وقت جهت تعمیرات یخچال فریزر اقدام کرد. هر کدام از این مشکلات در وهله اول نیاز به عیب‌یابی و تعمیر دقیق داشته تا در آینده مشکلات بیشتری را به‌بار نیاورند. برخی از این مشکلات مانند خرابی لاستیک دور درب را می‌توان به‌راحتی و تنها با تعویض لاستیک حبرطرف ساخت؛ اما تعویض برخی از قطعات مانند برد، ترموستات، کمپرسور و موتور نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. برای تعویض این قطعات توصیه می‌شود که از تعمیرکاران حرفه‌ای مجموعه مستر کمک بگیرید.