عمومی

معرفی بهترین محافظ برق یخچال و فریزر

معرفی بهترین محافظ برق یخچال و فریزر

یخچال و فریزر از لوازم ‌خانگی بسیار حساسی هستند که در برابر آسیب‌هایی چون برق‌گرفتگی نیاز به مراقبت دارند. برای کاهش خطر برق‌گرفتگی آن‌ها می‌توانید از محافظ‌های برق ساده یا هوشمند استفاده کنید. این محافظ‌ها می‌توانند از لوازم ‌خانگی در برابر نوسانات و سرکوب‌های ولتاژ برق محافظت نمایند. همچنین محافظ برق در هنگام قطعی ناگهانی برق یا اختلال در اتصال آن می‌تواند به حفظ سلامت یخچال و فریزر کمک کند. شما باتوجه به برخی از نکات چون محدوده ولتاژ، زمان واکنش محافظ برق، نشانگرها و… می‌توانید بهترین محافظ را برای لوازم ‌خانگی خود تهیه فرمایید. محافظ‌های آی سوئیچ، امگا مدل P3100، فردان الکتریک مدل 14611 و… از پرفروش‌ترین محافظ‌های برق هستند.

برای تعمیر یا تغییر رنگ لوازم آشپزخانه با ما در تماس باشید

محافظ برق یخچال چیست و انواع آن

محافظ برق به نوعی دستگاه گفته می‌شود که جهت محافظت از لوازم ‌خانگی چون فریزر و یخچال در برابر نوسانات ولتاژ برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. محافظ‌ها در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که در مسیر برق و لوازم‌ خانگی نصب می‌شوند. در صورتی‌ که ولتاژ برق بسیار پایین یا بالاتر از حد مجاز باشد، محافظ به‌صورت خودکار اقدام به قطع اتصال و جریان برق خواهد کرد. به‌طور کلی محافظ‌های یخچال را می‌توان در دو نوع دسته‌بندی کرد که ویژگی‌های آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • محافظ برق هوشمند: محافظ برق هوشمند از یک مدار تشکیل شده و برخلاف محافظ برق معمولی علاوه‌بر محافظت از یخچال ‌فریزر در برابر نوسانات برق، می‌تواند از آن در برابر مشکلات برقی مختلف محافظت نماید و خطر خرابی این دستگاه را کاهش دهد.
  • محافظ برق ساده: محافظ‌های برق ساده تنها از یک مدار تشکیل شده‌اند. این محافظ‌ها می‌توانند نقش موثری در محافظت از یخچال یا فریزر در برابر نوسانات ولتاژ برق ایفا کنند.

نکاتی برای خرید محافظ برق مناسب

برای انتخاب و خرید محافظ برق مناسب بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع‌ محافظ: اگر به‌دنبال محافظی برای کاهش خطر برق‌گرفتگی یخچال و فریزر و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات برقی هستید، بهتر است که محافظ برق هوشمند را تهیه نمایید.
  • گارانتی محافظ: محافظ‌های برق را از فروشگاه معتبری تهیه کنید تا محصول دارای گارانتی باشد.
  • توان‌ محافظ: محافظ‌های برق در توان‌های مختلفی عرضه می‌شوند که شما باید برای یخچال یا فریزر خود محافظی با حداقل توان را تهیه کنید.
  • ولتاژ ورودی: محافظ باید دارای ولتاژ مناسب برای ولتاژ ورودی یخچال باشد.
  • زمان واکنش: محافظی را تهیه کنید که قادر به پاسخگویی سریع به تغییرات ولتاژ برق باشد و بتواند سریعاً مانع ورود ولتاژ برق نامناسب به دستگاه شود.
معرفی بهترین محافظ برق یخچال و فریزر

بهترین محافظ های برق برای یخچال و فریزر

با خرید بهترین محافظ‌‌های برق برای یخچال و فریزر خود می‌توانید از بروز مشکلات برقی جلوگیری نمایید و سبب بهبود کارایی، عملکرد و افزایش عمر یخچال یا فریزر شوید. از پرفروش‌ترین مدل‌های محافظ‌ برق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

محافظ برق یخچال پارت الکتریک مدل 1.5

نوع محافظ یخچال پارت الکتریک به‌صورت ساده است که از قابلیت‌های محافظتی آن می‌توان به حفاظت از یخچال و فریزر در برابر نوسانات ولتاژ برق اشاره کرد‌. از مزایای محافظ برق یخچال پارت الکتریک مدل 1.5 می‌توان به مناسب بودن قیمت آن اشاره کرد. قیمت این محافظ در مقایسه با محافظ برند آی سوئیچ مدل 1.8 مناسب‌تر بوده و سبب شده تا فروش بسیار بالایی داشته باشد. همچنین قدرت توان این محافظ برابر با 1500 ولت است. یکی از معایب محافظ جریان برق یخچال پارت الکتریک را می‌توان عدم محافطت آن از یخچال در برابر سایر مشکلات برقی دانست. همچنین این محافظ ساده فاقد مدار محافظ هوشمند است.

محافظ برق یخچال آی سوئیچ مدل 1.8

از محافظ‌های هوشمند محبوب برای یخچال‌ها می‌توان به محافظ برق آی سوئیچ در مدل 1.8 اشاره کرد. این محافظ می‌تواند از یخچال در برابر نوسانات ولتاژ برق، اتصال کوتاه برق، اضافه جریان و قطعی ناگهانی برق محافظت نماید. این محافظ هوشمند دارای توانی برابر با 1800 ولت بوده که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. همچنین محافظ هوشمند آی سوئیچ از مدار هوشمندی تشکیل شده که قادر به توقف خودکار اتصال برق در صورت بروز مشکلاتی چون افزایش یا کاهش بیش ‌از حد ولتاژ برق است.

محافظ برق یخچال امگا مدل P3100

محافظ‌های برق در مدل P3100 از محصولات باسابقه در برند امگا شناخته می‌شوند. این مدل محافظ‌ها به 3 نوع پریز جهت اتصال دوشاخه برق مجهز هستند که می‌توانند نقش موثری در محافظت از یخچال در برابر نوسانات برق داشته باشند. حداکثر توان قابل پشتیبانی محافظ برق امگا برابر با 2500 ولت است. این محافظ دارای کلیدی برای قطع جریان برق بوده که از آن می‌توانید به‌صورت دستی استفاده کنید. روی بدنه آن نیز چراغ‌هایی تعبیه شده‌اند که نمایش‌دهنده وضعیت کاری محافظ هستند.

معرفی بهترین محافظ برق یخچال و فریزر

محافظ برق یخچال و فریزر سارا مدل P255

برند سارا از برندهای بسیار قدیمی و مطرح در حوزه تولید انواع محافظ برق است که تاکنون رضایت مشتریان خود را به‌دست آورد. محافظ مدل P255 دارای کابلی به طول 1.5 متری است. حداکثر توان قابل ‌پشتیبانی آن برابر با 2450 ولت بوده که می‌تواند ولتاژهای ورودی بالای 250 ولت یا کم‌تر از 170 ولت را قطع کند. پس از قطعی جریان برق حدود 4 الی 6 دقیقه زمان نیاز خواهد بود تا این محافظ بتواند مجدداً به برق متصل شود.

محافظ برق یخچال فردان الکتریک مدل 14611

محافظ برق فردان دارای یک مدار محافظ ساده بوده که برای جلوگیری از بروز مشکلات حاصل از نوسانات ولتاژ برق برای انواع یخچال و فریزر کاربرد دارد. حداکثر توان این محافظ 1460 ولت در نظر گرفته شده و قیمت آن نیز در مقایسه با محافظ‌های آی سوئیچ بسیار مناسب‌تر است. البته این محافظ قادر به محافظت از یخچال در برابر سایر مشکلات برقی نخواهد بود و مدار هوشمندی برای قطع خودکار اتصال و جریان برق برای آن تعبیه نشده است.

سخن پایانی

محافظ‌های برق وظیفه انتقال برق با ولتاژ مناسب به لوازم‌ خانگی چون یخچال و فریزر را برعهده دارند تا با جلوگیری از جریان برق با ولتاژ نامناسب، خطر خرابی یخچال و فریزر را کاهش دهند. از آنجایی که امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه محافظ برق کرده‌اند، خریداران در هنگام تهیه محافظ‌های برق دچار مشکل می‌شوند. تاکنون برندهای آی سوئیچ، سارا، پارت الکتریک، امگا و… توانسته‌اند محافظ‌های برق با کیفیت بالا را به تولید برسانند و محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه نمایند. محافظ‌های برق فردان الکتریک مدل 14611 با توان قابل ‌پشتیبانی 1460 ولت و محافظ امگا مدل P1300 با حداکثر توان 2500 ولت از بهترین‌ محافظ‌ها از نظر مشتریان شناخته شده‌اند.

معرفی بهترین محافظ برق یخچال و فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *