عمومی

راهنمای اصولی برای مراقبت و نگهداری از یخچال و فریزر

راهنمای اصولی برای مراقبت و نگهداری از یخچال و فریزر

یخچال و فریزر از مهم‌ترین لوازم ‌خانگی در هر منزلی هستند که خرابی آن‌ها می‌تواند سبب ایجاد اختلال در کارهای روزمره شود. همچنین افزایش هزینه‌های تعمیرات سبب شده تا دیگر افراد قادر به خرید مجدد لوازم‌ خانگی نباشند؛ بنابراین جهت افزایش طول عمر آن‌ها باید باتوجه روش اصولی از آن‌ها مراقبت نمایید. از نکات مهم برای نگهداری از یخچال فریزر می‌توان به نصب آن در محل مناسب، نگهداری به دور از حرارت اجاق‌ گاز و گرما، پرهیز از انباشتن مواد غذایی درون آن و… اشاره کرد. با رعایت این‌ نکات ساده می‌توانید عملکرد یخچال و فریزر خود را بهبود ببخشید و سبب افزایش کارایی آن شوید.

برای تعمیر یا تغییر رنگ لوازم آشپزخانه با ما در تماس باشید

نکات‌ مهم‌ نگهداری اصولی از یخچال و فریزر

با آگاهی از نکات مربوط به نگهداری یخچال می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید و سبب افزایش عمر آن شوید. از نکات مهم برای نگهداری از یخچال فریزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخچال را باید در محلی مناسب و به دور از گرما نصب کنید. گرما می‌تواند به قطعات یخچال آسیب برساند یا باعث داغ شدن قسمت پشتی آن شود.
  • برای جدا کردن برفک یا یخ فریزر، از استفاده از ابزارهایی چون قاشق، کفگیر و… خودداری کنید.
  • در هنگام‌ تمیز کردن یخچال و فریزر، به تمیزی لاستیک دور درب آن نیز توجه داشته باشید و نوار دور درب را به‌‌خوبی تمیز و خشک کنید.
  • برای رفع بوی نامطبوع درون یخچال یا فریزر می‌توانید از بوگیرهای مخصوص یا یک تکه زغال استفاده کنید.
  • از قرار دادن وسایل تزیینی سنگین ‌چون‌ گلدان یا مجسمه روی یخچال و فریزر خودداری کنید.
  • اگر اقدام به جابه‌جایی یخچال فریزر کرده‌اید، 2 الی 3 ساعت منتظر بمانید و سپس آن را به برق متصل نمایید.
  • سعی کنید غذاها یا ظروف گرم را درون یخچال قرار ندهید. برای قرار دادن ظروف داغ باید کمی صبر کنید تا از حرارت آن کاسته شود و سپس ظروف را به یخچال انتقال دهید.
  • از قرار دادن مواد غذایی بسیار زیاد درون ی
  • خچال بپرهیزید.

با رعایت این نکات بسیار ساده می‌توانید از خرابی زودهنگام یخچال خود جلوگیری کنید. این نکات می‌توانند از بروز ایرادات جزئی چون خرابی لاستیک دور درب یخچال، افزایش دمای یخچال، خرابی فن یا موتور دستگاه و… جلوگیری نمایند و هزینه تعمیرات را کاهش دهند.

اهمیت محل قرارگیری و نصب یخچال یا فریزر

یکی از نکاتی که در اصول نگهداری از یخچال فریزر حائز اهمیت بوده، محل نصب و نگهداری آن است. شما باید این دستگاه را در محلی به دور از گرما، نور خورشید یا حرارت قرار دهید. گرمای ناشی از آبگرم‌کن یا اجاق ‌گاز می‌تواند به‌مرورزمان به یخچال و فریزر شما آسیب برساند. همچنین در هنگام نصب، آن‌ را حدود 15 الی 20 سانتی‌متر با فاصله از دیوار قرار دهید. همچنین دمای محیطی که این دستگاه درون آن قرار دارد، نباید کم‌تر از 5 درجه سانتی‌گراد باشد؛ چراکه این دما می‌تواند اختلالاتی در عملکرد یخچال فریزر ایجاد نماید.

راهنمای اصولی برای مراقبت و نگهداری از یخچال و فریزر

پرهیز از انبار مواد غذایی درون یخچال جهت مراقبت اصولی از آن

یکی از نکاتی که در مراقبت از فریز اهمیت زیادی دارد، عدم انباشتن مواد غذایی درون آن است. اگر به‌دنبال افزایش عمر یخچال و فریز خود هستید، از روی‌هم قرار دادن مواد غذایی و فشردن آن‌ها درون این دستگاه خودداری کنید. این کار می‌تواند مانعی برای گردش هوا درون یخچال و سرد شدن اجسام درون آن باشد. همچنین با پایین آمدن دمای فریزر یا یخچال، مواد غذایی که درون آن انباشته شده‌اند، زودتر خراب خواهند شد.

انباشته کردن مواد غذایی می‌تواند سبب خرابی موتور یخچال فریزر یا یخچال شود. بهتر است به تاریخ انقضا مواد غذایی درون یخچال توجه کنید و از نگهداری بیش از اندازه آن‌ها بپرهیزید. خراب شدن مواد غذایی درون یخچال می‌تواند سبب تولید باکتری و میکروب شود و سلامت شما را به خطر بیندازد.

پرهیز از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال و فریزر

جهت مراقبت از یخچال و فریزر، از باز و بسته کردن مکرر درب آن بپرهیزید. این کار می‌تواند تولید برفک در یخچال فریزر را افزایش دهد و سبب کاهش برودت آن شود. همچنین با هر بار باز شدن درب یخچال، هوای گرم به درون آن نفوذ کرده و موتور دستگاه مجدداً باید فضای داخلی را سرد کند؛ بنابراین باز و بسته کردن مکرر درب یخچال فریزر سبب آسیب رسیدن به فن و موتور آن خواهد شد.

تمیز کردن منظم یخچال فریزر برای افزایش عمر آن

یکی از نکات و اصول مهم برای مراقبت از یخچال، آشنایی با راهکارهای مراقبت و تمیز کردن منظم آن است. برای تمیز کردن یخچال یا فریزر تنها کافیست که آن‌ها را مقداری به سمت جلو هدایت نمایید تا قادر به تمیز کردن قسمت پشت آن‌ها باشید. مقداری آب و مایع ظرفشویی را روی حوله‌ای نرم بریزید و با آن اقدام به تمیز کردن قفسه‌های یخچال کنید. همچنین برای بهتر تمیز شدن یخچال فریزر، می‌توانید کشوهای آن‌ها را خارج کرده و با آب و مایع ظرفشویی به‌خوبی آن را بشویید.

از استفاده از محلول‌های قوی برای تمیز کردن یخچال و فریزر بپرهیزید. ترکیب جوش ‌شیرین و آب ولرم می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای تمیز کردن یخچال باشد. برای پاکسازی برفک یخچال یا فریزر از ابزارهای حرارتی مانند سشوار استفاده نکنید و مدتی اجازه دهید تا برفک با هوای محیط آب شود.

راهنمای اصولی برای مراقبت و نگهداری از یخچال و فریزر

برای مراقبت از یخچال فریزر چه اقدامی انجام دهیم؟

از اقدامات لازم جهت مراقبت اصولی از یخچال فریزر می‌توان به تمیز کردن کویل‌های کندانسور، تمیز کردن یخچال و فریزر به‌صورت هفتگی یا حداقل ماهیانه، تعویض به‌موقع واشر، از بین بردن برفک یخچال یا فریزر بدون استفاده از سشوار و با استفاده از هوای محیط، پرهیز از قرار دادن وسیله سنگین درون فریزر و… اشاره کرد. همچنین حداقل هر 6 ماه یک‌بار می‌بایست برای تمیز کردن برفک یخچال فریزر اقدام نمایید. این کار می‌تواند به طول عمر آن بیفزاید.

سخن پایانی

یخچال و فریزر نقشی اساسی در زندگی روزمره انسان‌ها دارند و از پرکاربردترین لوازم ‌خانگی برای آشپزخانه محسوب می‌شوند. شما با شناخت اصول مراقبت از یخچال فریزر می‌توانید از هزینه‌های تعمیر آن بکاهید و از بروز مشکلات مختلف برای این دستگاه خود جلوگیری کنید. مستر تعمیراتی پیشرو در ارائه خدمات تخصصی برای تعمیرات انواع لوازم ‌خانگی با قیمت مناسب، همواره در دسترس قرار دارد. در صورت مواجهه با خرابی یخچال یا فریزر خود می‌توانید با کم‌ترین هزینه تعمیر آن را به مجموعه مستر تعمیراتی و تکنسین‌های متبحر آن بسپارید‌.

برای تعمیر یا تغییر رنگ لوازم آشپزخانه با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *